Kategorie produktów

Partnerskie podejście do spółdzielczości Emperii

Niedziela, 24 stycznia 2010 HURT & DETAL Nr 1 (47) / 2010
44 spółdzielnie, 300 sklepów, prawie 50 tys. m2 powierzchni sprzedaży. Partnerski Serwis Detaliczny wspólnie z polskimi spółdzielcami buduje sieć, która ma stać się znaczącą siłą i zapewnić PSS-om rozwój. Czas pokazuje, że pomysł jest dobry, a chętnych do jego realizacji – coraz więcej.

Od stycznia liczba spółdzielni, które zdecydowały się na współpracę z Partnerskim Serwisem Detalicznym wzrosła ponad trzykrotnie. Ofertę PSD doceniły uznane PSS-y z całego kraju, w tym spółdzielnie z Zakopanego, Augustowa czy Bielska Podlaskiego. Spółka skusiła je kompleksowością obsługi, dopasowaniem działań do potrzeb spółdzielni, a przede wszystkim – poszanowaniem dla tradycji polskiej spółdzielczości. "Szanują naszą historię, słuchają, co mamy do powiedzenia i proponują rozwiązania, dzięki którym stajemy się silniejsi. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Partnerskim Serwisem Detalicznym" – mówi Grzegorz Poznański, prezes PSS Społem „Jedność” w Lubartowie. Zadowolonych spółdzielni jest więcej. Wśród nich PSS-y z Pułtuska, Radzynia czy Pszczyny, którym sprzedaż na wybranych, przeorganizowanych przez PSD placówkach w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosła nawet o 30%.

"To konkretne liczby, które pokazują, że to, o czym mówimy na spotkaniach, ma swoje odzwierciedlenie w wynikach osiąganych przez spółdzielnie. My naprawdę dobrze przeanalizowaliśmy naszą ofertę i wypracowaliśmy model, który daje konkretne zyski" – mówi Małgorzata Więch, dyrektor ds. rozwoju PSD.

Współpraca pomiędzy spółdzielniami a Partnerskim Serwisem Detalicznym funkcjonuje na trzech płaszczyznach: handlowej, marketingowej i operacyjnej. Pierwsza wiąże się przede wszystkim z zapewnianiem PSS-om optymalnej oferty handlowej. W imieniu uczestniczących w projekcie spółdzielni PSD zawiera umowy z dostawcami i producentami, co przekłada się na lepsze warunki handlowe. Zarządzanie cenami pozwala z kolei osiągać maksymalną marżę, przy jednoczesnym zachowaniu opinii "taniego sklepu". Optymalizując liczbę dostawców PSD pomaga spółdzielcom zmniejszać koszty dostaw, przy jednoczesnej gwarancji ich bezpieczeństwa i terminowości. W ramach pakietu marketingowego spółdzielcy mogą liczyć na wsparcie w zakresie promocji, wydawania gazetek, wizualizacji i reklamy.

O tym, które działania wybiorą decydują sami. Nie muszą np. zmieniać szyldów i wystroju sklepów. W ramach ostatniego pakietu – operacyjnego – spółdzielcy mają zapewnioną pomoc w organizacji przestrzeni sklepowej, wyposażeniu placówek, szkoleniu personelu i analizach handlowych. To szczególnie ważne w aspekcie zadowolenia klienta.

Umowa pomiędzy Partnerskim Serwisem Detalicznym a spółdzielniami daje dowolność funkcjonowania placówek i możliwość wyjścia z projektu bez konsekwencji. Spółdzielców zobowiązuje jedynie do tego, by w zakresie dystrybucji współpracowali ze spółkami dystrybucyjnymi Grupy Handlowej Emperia jako kluczowymi dostawcami.

Opracowała: Maja Święcka

tagi: tradis ,